Home » Roditelji » Zašto su važni obiteljski obroci

Zašto su važni obiteljski obroci

Nekim obiteljima tijekom tjedna gotovo je nemoguće okupiti se zajednički za stolom zbog različitih obaveza, no, istraživanja su pokazala da obitelji koje jedu zajedno više od tri puta tjedno, imaju bolje zdravlje, manje rizičnog ponašanja (zlouporaba alkohola ili droge) te bolje obiteljske i društvene odnose. Kada bolje razmislimo, stol gdje objedujemo, mjesto je gdje se najčešće okupljamo kao obitelj i osim što objedujemo, najviše raspravljamo obiteljske teme. To je mjesto gdje se djeca uče ponašanju i komunikaciji s odraslima, uče dijeliti ono što se događa u njihovim životima. To je mjesto gdje mnogo toga novo nauče, prvenstveno prehrambene navike. Pripremanje i posluživanje hrane također je dio uloge u obitelji, a djeca uče oblikovati i izražavati svoje misli i osjećaje oko hrane te obiteljskih odnosa.

Dobri obiteljski odnosi, bez kojim nema dobrog psihičkog zdravlja, jačaju se upravo onda kada je obitelj na okupu, a to može biti vrijeme zajedničkog objedovanja.

Kako bi poboljšali svoje prehrambene navike i svih članova obitelji, odnosno kako biste doprinjeli boljim obiteljskim odnosima, možete:

 

  • potruditi se organizirati dane tako da najmanje tri puta tjedno zajednički objedujete ručak i/ili večeru, odnosno organizirajte zajednički doručak kao dobar početak dana. Ukoliko niste od doručaka, sjednite zajedno sa svojim djetetom, lakše i bolje ćete mu prenjeti dobre prehrambene navike kroz zajednički doručak. Možda i nađete koju namirnicu ili jelo koje možete pojesti za doručak. Tijekom zajedničkog doručka možete pripremiti djetetu obrok za u školu ili svoj za posao;
  • zanemarite sve telefone, mobitele, tablete, isključite TV, dogovorite se sa ukućanima da tijekom objedovanja nema tih vrsta ometanja;
  • nađite jednostavnije, lakše teme za razgovor, ne rješavajte obiteljske probleme za vrijeme objedovanja, no, ukoliko ne nalazite teme za razgovor, možete tražiti svakog člana obitelji da podijeli dobre ili loše stvari koje su mu se dogodile tijekom dana;
  • svakako uključite djecu u pripremu i posluživanje obroka. Starija djeca mogu narezati kruh, pripremiti salatu, dok mlađa mogu pomoći postaviti ili raspremiti stol;
  • trebate imati na umu da djeca vide kako se ponašaju odrasli jer tako uče, pokušajte za stolom biti dobar primjer svom djetetu ponašanjem i objedovanjem. Ukoliko se sami hranite pravilno, sigurno ćete uspjeti prenjeti pravilne prehrambene navike svom djetetu;
  • zapamtite da hrana je užitak i da obiteljski obroci trebaju svima biti ugodni – odvojite dovoljno vremena za obiteljske obroke, uživajte u pripremljenoj hrani i razgovarajte sa svojom obitelji.

 


Podijeli:

Na vrh